Dagarna innan skolan börjar






Efter en mager frukost på vandrarhemmet gick vi ut på stan i Christchurch. Tillsammans med mina blivande huskamrater prommenerade vi på stadens gator. Vi tog oss till en botanisk trädgård som låg väldiigt fint vid vattnet. När vi fått nog av alla gigantiska träd tog vi en shoppingrunda. Det fanns massor av roliga butiker men fredagen spenderade vi mestadels i affärer för frilufsliv och det är inget roligt att köpa.

Till kvällen handlade vi mat så vi kunde laga middag på vandarhemmet och drack några öl. Tanken var vin men det är inte det lättaste. De godtar endas Nya Zeelänskt ID kort/körkort eller pass vilket vi självklart inte hade med oss så vi fick inte köpa något vin. Snopet!!!

Jetlag hade jag fortfarande så kvällen blev inte långvarig, lite drag på vandrarhemmet var det allt men jag somna tidigt.








På lördagen fick vi shoppa i de roliga affärerna. Det var ju sommarrea så de mesta kläder köpte jag för halva priset, hur bra som helst. Till eftermiddagen skulle vi möta upp ännu en huskamrat som också fick äran att köra bilden som vi hyrde till Nelson. Hon hade varit på semester i Australien och övningskört vänstertrafik så det gick jättebra. Konstig känsla att köra på vänster sida och det känns som att all mötande trafik kör på fel sida. Jag hade haft svårt att fixa rondellerna men det klarade AnnSofie hur bra som helst.







Bilresan till Nelson tog oss 4-5 timmar och vägen dit var rikiigt kringelikrog så jag och några andra i bilen blev allt lite åksjuka. VI var framme runt 22 på kvällen och vart glatt överaskade när vi öppna dörrarna till husen.
Stort och fint med rymliga rum, högt till tak och ett fantastiskt kök.
Jag kände att huset var värt varenda krona som det hade och skulle kosta mig.

Jag och Camilla bestämde att vi skulle dela rum, vi fick det största sovrummet. Det är blått, grönt och lila, det låter fruktasvärt men färgerna är sköna och jag sover så jävla gott i sängen att jag inte vill kliv upp på morgonen och längtar tills jag får gå och lägga mig på kvällen. Jag blev jätteglad att fick Camilla som rumskamrat, vi är lagom lika så det blir nog gör bra.







Att vakna i huset på 5 Scotland street kändes lyxigt, huset blev bättre och bättre. Vår trädgård och uteplats gjorde det hela ännu bättre. Eftresom vi hade kvar vår hyrbil passade vi på att åka på en sitesing runt stan och att handla. Det är alltid lika roligt att få gå i nya mataffärer tycker jag. Smaka på nya saker och det är alltid annorlunda mot vad man är van vid.

Till kvällen åt vi grillat, åhhh det smaka så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0