26 timmar i luften





Lyfte från Arlanda flygplats på tisdag eftermiddag den 6:e januari och landade i Christchurch på New Zealand torsdag eftermiddag den 8:e januari. Då hade tiden flyttast fram med 12 timmar och en hel dag hade försvunnit. Jag kunde inte sova många timmar på flyget som var det största jag flygit, två våningar och egen tv, massvis av mat och obegränsat med alkohol. När vi landade var det rekord temperatur för att vara januari på New Zealand, 38 grader varmt och det var verkligen varmt.

Det var inte mycket jag orkade göra den dagen, en jetlag som var fruktansvärd, allt snurra, lite lagom illamående var jag och riktigt trött. Det kändes som jag klivit av en båt efter ett riktigt stormväder och det höll i sig till fredag eftermiddag, trött var jag i några dagar innan kroppen förstod att den var på andra sidan jordklotet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0